Body combat

Klockan åtta ikväll ska jag testa på en ny träningsform, body combat. Ska bli intressant, får dock ta det lite lugnt eftersom att jag är lite förkyld. Men lite träning ska min kropp allt klara av. Blev ingen träning när  jag var hemma över helgen så till veckan ska jag slå på stort!


Body Combat (BC) är ett förkoreograferat non-contact, högintensivt 60 minuters gruppträningsprogram inspirerat av kampsporter som karate, kickboxning, taekwondo, capoeira, tai chi, kung fu och muay thai från Les Mills International på Nya Zeeland. (Wikipedia)


Senare ikväll och eventuellt innan träningen ska jag hinna packa upp väskan och börja julpynta lite. Ska även hinna med att skriva lite på hemtentan. Kommer bli tungt, är otroligt trött. Klev upp klockan 06 i morse för att bege mig till Arlanda och ta flyget hem men på grund av personalbrist (strejk) så var planet 1,5 timma försenat coh tillråga på allt fick jag vänta på bussen från Umeå flygplats till vasaplan ytterliggare en halvtimma. Planerade sedan att ta bussen upp till Universitetet men den missade jag förstås så det blev en halvtimmas promenad istället. '

Men det är alltid bra att röra på sig! Har planerat att köra ett lite striktade träningschema framöver, med bättre mat och mindre, betydligt mindre godsaker. Vilket kommer bli den största utmaningen, hur övervinner man ett så pass starkt sockerberoende?

Kommentarer
Postat av: Chleo

gud vilkenkul träningsform! de måste man ju testa på. var gjorde du den nånstans; friskis, sats eller nåt annat gym eller själv hemma?

//Chleo

2011-01-11 @ 21:17:27
URL: http://chleopatra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback