Från förr

Det är så underligt alltihop. Det var inte länge sen vi gjorde sköldpaddor i sandlådan i lägenhetsområdet vi bodde på när jag var liten. Det var inte länge sen vi köpte jenkatuggumin. Det var inte länge sen vi började förskolan, har fortfarande minnen från första dagen. Det var inte länge sen vi gick i mixklass 5-6-7orna. Det var inte längesen mixen splittrades. Det var inte länge sen vi slutade nian. Det var inte länge sen vi var på språkresa på Matla. Det var inte länge sen vi började på gymnasiet i Täby. Det var inte länge sen vi bör från Täby enskilda gymnasie till Roden gymnasiet i Norrtälje. Det var inte länge sen jag tog studenten. Det var inte länge sen jag flyttade till Umeå och lämnade er där hemma, hemma i roslagen.....

Tiden har gått så fort, nu har många jag tidigare umgåtts med barn, de har jobb, de läser på högskolor och universitet, de har flyttat hemifrån, de har tagit självmord, de har förlovat sig, de har tagit överdoser, de har suttit i fängelse.

Min fråga är: Är vi vuxna nu? Har vi passerat den tid vi var barn, lever tiden i sandlådan med hink och spade i handen bara i våra minnen nu?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Gumman, vi ska ut och bygga sand slott och sköldpaddor i sommar, det ska vi. Jag kommer aldrig lämna barn sinnet helt, vi måste få leva tillbaka och göra sånt vi gjorde när vi var barn trötts att vi är äldre, eller hur gumman . I sommar åker vi till ett sand strand och bara lekar av oss och bygger sand slott köper glass . Du och jag gumman. <3

2011-02-16 @ 12:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback