Life as we know it!

- Life as we know it...
Sjukt jobbig film, så otroligt ångestladad rakt igenom!! Jag har svårt att förstå alla föräldrars lycka, alla barn är jättesöta men hur klarar man av det som förälder. När jag tänker efter, och försöker sätta mig och Tobias in i den situationen, känns det bara konstigt. Antagligen är jag inte redo för barn och jag har definitvt inte tid med det nu. Men kommer jag någonsin känna mig redo eller känna att jag har tid. Det skulle inte förvåna mig om jag blir en av dem få som bestämmer sig för att inte ha några barn. Skulle jag lyckas få alla mina drömmar att slå in skulle jag inte hinna med att skaffa barn. Life is to short. "Men man kan ha både karriär och barn" Ja, säkert. Men kan man både ha karriär, festa, resa, lägga ner massa tid på den man älskar och ha barn?

Skulle jag skaffa barn så skulle jag vilja lägga all tid på barnet. Jag skulle troligen bli som mamma, som satsat ALLT för oss barn och hela tiden velat vårat bästa (trots att vi inte alltid hållit med henne.) Hon har inte skaffat sig någon master examen på universitet och inte heller har hon rest jorden runt. För mig känns det därför som ett val.

Jag vill inte vara fräck mot dem som skaffat barn i tidig ålder, många av mina vänner har de och de är underbara personer annars hade jag inte velat vara deras vän MEN det finns ett stort men.. De lever absolut inte det livet jag önskar leva.. Jag är glad för deras skull, jätteglad för att de känner sig nöjda. Men det skulle inte vara mitt sätt att leva på samtidigt som jag också vill ha ett eget barn, kanske för att det finns i vår natur att skaffa dem.

Om jag tänker efter varför just jag ska ha barn är de bara utav egoistiska tankar! Är man så egoistisk när man väljer att bli gravid? För man kan ju inte älska någon som inte redan finns. Inte kan man tänka att nu ska jag skaffa barn för det här barnet älskar jag och vill dess allra bästa? I mitt huvud kommer i stället tankarna om vad mysigt det skulle vara att hålla om en bäbis och känna att det är ens eget, ett litet barn som är skapat av mig själv och den jag älskar. OCH så spännande att få uppfostra detta barn, se det växa upp och se hur det barnet kommer att bli. MEN varför sätta till ett barn till denna värld, vem som läser det här är helt ångestfri och lycklig? Vem tycker att barn ska få uppleva olika kriser, se människor kriga och dö i jordbävningar..

Varför skaffar man barn? Kan någon säga någon anledning som inte är egoistisk?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det har pågått jordbävningar & krig i år hundranden så det är inget nytt för barnet om det föds nu eller för 100 år sedan. Vissa dagar är jobbiga med barn såklart, men när du såväl fått ditt barn (om du skaffar nått) så kommer du förstå på ett helt annat sätt än vad du gjorde innan du skaffa.

2011-03-15 @ 16:13:07
URL: http://mikkanhellman.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Har det aldrig varit och kommer aldrig bli heller ;)

2011-03-15 @ 16:36:15
URL: http://mikkanhellman.blogg.se/
Postat av: Jen

- Snygg design gumman :D Like it!

2011-03-15 @ 19:47:59
URL: http://jenniferxo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback