Skalvet i japan

Otroligt hemskt!! Önskar man kunde göra något för att hjälpa.. Börjar med en jordbävning på över 8 i richerskalan, fortsätter med tsunami och nu har de problem med en vulkan som vaknat och kärnkraftverk som inte fungerar som de ska. Allt till följd av jordbävningen. Barn har kommit bort från sina föräldrar och hela städer är raserade. Vi kan skicka pengar för att hjälpa till, men jag som är student och lever på lånade pengar har verkligen svårt för att göra det. Men jag uppmanar verkligen ni som har ett par kronor till övers att göra det. Skulle hela Sveriges befolkning skänka EN KRONA var skulle vi tillsammans skänka över nio miljoner. Så bara någon krona kan hjälpa mycket!


Jag skänker en tanke till dem som har det svårt där nere just nu. Ska se till att i framtiden, med bättre möjligheter, göra något för att hjälpa människor i sån här kris. Jag hoppas ni läsare kan och vill göra detsamma.

Här kan ni se då och nu bilder på städer som har raserats.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8704871.ab


Kommentarer
Postat av: Mattias Näsman

Hej Zyn, bra sagt! Några tillägg bara. Det finns ingen nytta med att skänka pengar till Japan. Japan är ett av världens rikaste länder så det vore som att vi skulle ge pengar till Ingvar Kamprad när han ramlat i slalombacken. Det han skulle behöva är vård. Samma sak i detta fall. Sverige skulle kunna bidra med expertis i form av kunnigt folk inom strålskydd till exempel.

Med det sagt så är det bättre att rösta i melodifestivalen där pengarna går till Radiohjälpen. Om det skulle va så att Japan behövt pengar där ifrån så hade Radiohjälpen sett till att det blivit så.

En annan sak som jag tycker är förbryllande. Hur kan man kalla folk för idioter som skänker pengar till Radiohjälpen via röstning i melodifestivalen, om man själv säger att man INTE själv ger pengar? Om ingen som lever på lånade pengar skulle ge något skulle det inte bli mycket kvar. Det finns nästan inte en människa i Sverige som inte har lån på huset, bilen eller som inte betalar av sina studieskulder. Läser man fler av dina blogginlägg verkar det som att du ändå haft råd med en drink. Om den var livsnödvändig vet jag ej.

Men det är klart vi ska göra det vi kan för de människor som är i nöd, det håller jag med dig om.

2011-03-14 @ 18:24:58
URL: http://mattiasnasman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback